طراحی سایت با دروپال
دروپال یک سیستم متن باز برای طراحی سایت می باشد. از سیستم مدیریت محتوای
فروشگاه اینترنتی در حقیقت همانند کاتالوگ محصولات شما می باشد با این تفاوت که ویرایش فروشگاه اینترنتی شما بسیار آسانتر از کاتالوگ فیزیکی و کاغذی محصولات و خدمات شما می باشد. در نتیجه در اولین گام ساخت فروشگاه اینترنتی خود اطلاعات کاملی در خصوص محصولات و خدمات خود ارائه دهید. مانند:
بمنظور پاسخ به سوالات متداول مشتریان فروشگاه اینترنتی خود، صفحه ای با عنوان پاسخ به سوالات متداول یا faq ایجاد نمائید. سوالاتی که تشخیص می دهید ممکن است برای عموم مشتریان فروشگاه اینترنتی شما بوجود آید در صفحه پاسخ به سوالات متداول نوشته و پاسخ آنها را نیز در زیر آنها بنویسید.
در ساخت فروشگاه اینترنتی، صفحه اصلی باید بسیار جذاب و در عین حال مفید و ساده باشد. با توجه به این مسئله که پس از ساخت فروشگاه اینترنتی شما، صفحه اصلی اولین صفحه ای است که مشتری مشاهده می کند باید اثر گذار بوده و مشتری را مجاب نماید که از صفحات دیگر فروشگاه اینترنتی طراحی شده شما هم بازدید نماید. المانها و بخشهایی که باید در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی شما نمایش داده شوند عبارتند از:
بمنظور اینکه طراحی فروشگاه آنلاین شما موثر و موفق باشد می بایست نکته های بنیادی را در طراحی فروشگاه اینترنتی خود مد نظر قرار دهید. در مجموع در طراحی فروشگاه آنلاین به هر شیوه ای می بایست تعادلی در زیبایی گرافیک فروشگاه، ایجاد مطالـب با کیفیت و دسترسی ساده برقرار باشد. بمنظور ایجاد این تعادل در سایتهایی که با مقصود فروش اینترنتی راه اندازی می گردند از سایر وب سایت ها پرارزش تر می باشد چون که این فروشگاه ها اهداف بیشتری از معرفی یا تبلیغات دارند. در این مقاله به نکات مهمی براي راه اندازی فروشگاه آنلاین مطرح می نمائیم.
تا به حال تصور کرده اید راه اندازی نرم افزار تلفن همراه می تواند خیلی موثر تر از طراحی فروشگاه آنلاینی باشد که تنها براي مرورگرهای وب راه اندازی گردیده؟ همواره فراموش نکنید که طراحی فروشگاه آنلاین براي جذب خریدار و دسترسی سهل به محصول مد نظر آن ها می باشد. درنتیجه از روشی بهره بگیرید که بیشترین سود را براي بازدیدکننده داشته باشد. وقتی که خریدار قادر باشد به آسانی به وب سایت ، محصولات و خدمات شما دست یابد ، آمار ترافیک وب سایت تان نیز خود به خود افزایش خواهد یافت. ارتقاء آمار ترافیک یعنی ارتقاء خریدار و بالابردن خریدار، توسعه تجارت و کسب درآمد بیشتر را به دنبال خواهد داشت. ایده آل هر شخصی توسعه کار و تجارت و رسیدن به موفقیت می باشد.
تا وقتی که شما از علایق و سلیقه و خریدار مقصود خود اطـلاعـات مکفی را به دست نیاورید نمی توانید یک وبسایت موفق به هدف فروش محصول یا عرضه و خدماتی ویژه داشته باشید.به عبارتی فروشگاه اینترنتی موفق نخواهید داشت.به همین سبب می بایست ابتدا در مورد و کاری خود تسلط مکفی را کسب نمایید و به دنبال آن محتوایی را تولید نمائید که مد نظر خریدار می باشد. در نتیجه با در نظر گرفتن شرایط کاری و الویت قرار دادن احتیاج خریدار در طراحی فروشگاه آنلاین ، قادرید برترین وب سایت تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص دهید.
مقصود اساسی طراحی فروشگاه آنلاین ، عرضه و فروش محصول یا خدمات می باشد. پس می بایست مطالب فروشگاه شامل هر کدام از این موارد یا دسته ای از آن ها باشد. بمنظور اینکه کاربر در وب سایت تان ماندگار شود می بایست در طراحی سایت فروشگاهی دسترسی به قسمت های متفاوت وب سایت براي وی سهل شود. شما قادرید با ایجاد منوی مناسب و ناوبری صحیح در بخش بالا یا پایینی سایت تان این قابلیت را در اختیار کاربر قرار دهید. در نتیجه او را به دریافت نوشته بیشتر از سایت تان تشویق می نمایید.
از آنجایی که سرصفحه اولین چیزی می باشد که ترافیک کننده آن را می بیند می بایست برترین طراحی را داشته باشد. درنتیجه فراموش نکنید که پیشانی فروشگاه خود را به شکل حرفه ای راه اندازی نمایید. لازم به ذکر است که اولین نمایی که خریدار با آن برخورد دارد می بایست برترین معرف زمینه کاری شما باشد. درنتیجه به یاد داشته باشید که توضیحات مورد نیاز را در خصوص زمینه و کاری خود در هدر بگنجانید.
کاربر براي شناخت محصولات شما احتیاج به اطـلاعـات دارد ، پس تلاش نمایید تا جای امکان اطـلاعـات مورد نیاز را در اختیار وی قرار دهید. هر چقدر خریدار از جزئیات محصول مطلع تر باشد امکان خرید بیشتر خواهد بود. با شرح مناسب در زمینه محصول خود فروش اینترنتی خود را ارتقاء دهید. اطمینان حاصل کنید کاربر با مشاهده وب سایت تان اطـلاعـات درست و کاملی از خدمات ، محصولات و زمینه کاری شما دریافت خواهد کرد. در عین حال در راه اندازی سایت تان نکته هایی مثل رنگبندی وب سایت را به روشی رعایت نمائید که به خوبی بیان کننده برند شما باشد. درصورتی که خودتان در این مورد اطلاعاتی ندارید از کارشناس های طراحی فروشگاه آنلاین کمک بگیرید.
درصورتی که توانایی عرضه محصول رایگان دارید حتما آن را پیشنهاد نمائید. ارسال رایگان نیز یکی از مواردی می باشد که اشخاص را به سمت خرید آنلاین ترغیب می نماید. براي مشتریانی که خریدهای اساسی خود را از وب سایت تان انجام خواهند داد محصولات تبلیغاتی خود را بعنوان اشانتیون در نظر بگیرید. در نتیجه وب سایت تان بعنوان یکی از وب سایت های ویژه فروشگاهی شناخته و اشخاص بیشتری از آن خرید خواهند کرد..
از آنجایی که مخاطبان شما تا پیش از خرید نهایی نمی توانند محصول را از نزدیک مشاهده کنند ، می بایست تا جایی که ممـکن است از عکسها و تصاویر با کیفیت و واضح بکار ببرید. در صورت امکان در طراحی فروشگاه آنلاین خود، سبد خرید را در کلیه صفحات نشان دهید. در نتیجه بازدیدکننده دسترسی خیلی آسانی به قسمت خرید خواهد داشت.
برترین کمپانی طراحی وب سایت کدام کمپانی می باشد؟ این پرسشی می باشد که بعضی از اشخاص جویای جواب آن می باشند. لازم به ذکر است هر کمپانی طراحی وب سایتی ممـکن است نقاط ضعف و قوت مرتبط با خود را داشته باشد ولی در مجموع براي یافتن برترین کمپانی طراحی وب سایت می بایست ویـژگیهای زیر را مورد نظر قرار داد.
دقت به مثال کارهای طراحی وب سایت کمپانی و کیفیت آن ها از ارزش خیلی بالائی برخوردار می باشد. از آنجا که کار طراحی وب سایت یک کار پروژه ای به حساب می آید، یک کمپانی طراحی وب سایت بیشترین سود را وقتی خواهد برد که پروژه را در کمترین مدت ممکن بانجام رساند، کاهش مدت در خیلی از مواقع موجب می گردد که از کیفیت پروژه کـم شود و همین موضوع در پایان موجب میگردد که خریدار از این مطلب آسیب مشاهده کند. در نتیجه پیش از انتخاب کمپانی طراحی وب سایت مناسب مثال کارهای صورت گرفته بوسیله آن کمپانی را آزمایش نمائید و مشاهده کنید که آیا به خوبی کار می نمایند یا خیر.
پیشینه اعتبار یک کمپانی طراحی وب سایت به کارکنان متخصصی می باشد که دارد، خیلی از کمپانی های فعال در این مورد در محلهای شیک مستقر می باشند و تلاش می نمایند با این عمل در خریدار این مطلب را القا نمایند که کمپانی آن ها کمپانی موفقی می باشد.
ولی حقیقت این می باشد که در کار طراحی وب سایت، نیروی انسانی می باشد که حرف اول را می زند. درنتیجه شرکتی که از نیروی انسانی کارشناس در مورد برنامه نویسی، گرافیک، بازاریابی اینترنتی، امنیت ا… برخوردار می باشد می تواند گزینه خوبی براي برترین کمپانی طراحی وب سایت باشد.
قدمت و سابقه کمپانی طراحی وب سایت و در عین حال مثال کارهای موفق آن کمپانی می تواند دلیل پرارزشی در انتخاب شما باشد.
برخلاف فکر اشتباهی که اغلب اشخاص دارند، طراحی وب سایت نه یک محصول می باشد که قیمت ثابت و مشخص داشته باشد و نه بمعنی تمام و کامل یک پروژه می باشد که تعریف شود و مجری آن را به شکل کامل تحویل کارفرما دهد. طراحی وب سایت یک کار خدماتی می باشد، کمپانی طراحی وب سایت می بایست قادر باشد در دراز مدت ساپورت مناسبی از کارفرما بکند. به خاطر اینکه در دراز مدت نیازهای کارفرما و نیازهای جامعه تغییر پیدا می نمایند درنتیجه اشخاصی که دید پروژه ای به طراحی وب سایت دارند در طول زمان گرفتار مشکل می گردند و عمر وب سایت های آن ها کوتاه می باشد.
برترین کمپانی طراحی وب سایت شرکتی می باشد که ساپورت مناسبی بعد از تحویل وب سایت عرضه بدهد. درنتیجه در مدت انتخاب کمپانی مد نظر حتما شیوه ساپورت را مدنظر قرار بدهید.
طراحی وب سایت گونه های متفاوتی دارد، من شرکتی را میشناسم که تمام وب سایت های مشتریانش را با بهره گیری از جوملا راه اندازی میکند ولی وب سایت خودش اختصاصی راه اندازی گردیده. وقتی که کارفرما تعریفی از پروژه مد نظر خود عرضه می دهد گونه های زیادی براي انجام آن موجود است، گونه های خیلی ارزان با بهره گیری از اسکریپت های آماده و شکل های پرهزینه تر با بهره گیری از برنامه نویسی. یکی از عامل های تمایز قیمت در طراحی وب سایت همین موضوع می باشد. لازم به ذکر است از آنجا که کار طراحی وب سایت یک کار خدماتی می باشد قطعا هر کمپانی می تواند قیمت مخصوص به خود را داشته باشد.
درنتیجه به دنبال یافتن کمترین قیمت نباشید بلکه تلاش نمایید مناسبترین قیمت را در حالتی پیدا نمائید که وب سایت راه اندازی شده جوابگوی تمام نیازهای شما باشد. خیلی از اشخاص تازه کار و بعضا کم سن و سال با بهره گیری از نرم افزار های آماده قادرند براي شما وب سایت راه اندازی نمایند ولی آیا چنین وب سایتی پاسخگوی نیازهای شما در طول زمان خواهد بود؟
بی تـردید هیچ شرکتی ادعا نمی نماید که وب سایتی که ما راه اندازی میکنیم براي موتورهای جستجو بهینه نمی باشد! کلیه کمپانی های طراحی وب سایت مدعی می باشند که وب سایت های راه اندازی شده بوسیله آن ها رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب می نماید ولی واقعیت این می باشد که خیلی از آن ها حتی مفاهیم اولیه سئوی وب سایت و SEO را بلد نمی باشند. بعنوان نمونه یکی از پروژه هایی که هم اکنون طراحی وب سایت پارسیان مشاور آن می باشد، بوسیله شرکتی راه اندازی شده که مبانی اولیه سئوی وب سایت و راه اندازی ساختار بهینه را در آن رعایت نکرده می باشد در حالیکه این مطلب جز بندهای اساسی قرارداد طراحی فروشگاه اینترنتی آن ها بوده می باشد، مسئله این نبوده که این کمپانی نخواسته چنین کاری بکند بلکه متخصصین آن اصولا با این مفاهیم آشنا نبوده اند.
چطور تشخیص دهیم که وب سایت راه اندازی شده براي موتورهای جستجو بهینه خواهد بود یا نه؟ در درجه اول می بایست آزمایش نمائید که شرکتی که ادعای طراحی وب سایت بهینه سازی شده را می نماید خودش در موتورهای جستجو به ازا عبارات پر رقابت و دشوار چه رتبه ای دارد؟ بعنوان نمونه شرکتی که میخواهد وب سایت تان را در موتورهای جستجو ارتقا دهد آیا در جستجوی عبارت “ارتقا وب سایت” یا “ارتقا وب سایت در موتورهای جستجو” در برگه اول موتورهای جستجو قرار دارد یا خیر؟ در فاز بعد می بایست آزمایش شود که آیا مخاطبان این کمپانی رتبه مناسبی در موتورهای جستجو دارند یا خیر؟
این نکته را در نظر بگیرید که شرکتی که خودش در موتورهای جستجو رتبه مناسبی دارد لزوما براي شما وب سایت مناسبی راه اندازی نمیکند، گرچه بسیار ارزنده می باشد که کمپانی فوق رتبه مناسبی داشته باشد ولی از آن مهمتر این می باشد که این کمپانی قادر باشد وب سایت مخاطبان خود را نیز به شکل بهینه براي موتورهای جستجو راه اندازی نماید.
یکی از دلایل خیلی پرارزش در انتخاب برترین کمپانی طراحی وب سایت موفقیت مخاطبان آن می باشد. این مطلب که اصولا کمپانی فوق به موفقیت خریدار خود در اینترنت فکرمیکند و پیشنهادات مناسبی براي این مطلب دارد از مهمترین مبانی یک کمپانی موفق می باشد.
همیشه تلاش نمائید نظر مخاطبان پیشین کمپانی را در زمینه چگونگی عملکرد و ساپورت آن کمپانی جویا شوید. من از اشخاص زیادی شنیده ام که خیلی از کمپانی های طراحی وب سایت وقتی که مبلغ پروژه را دریافت کرده اند دیگر پاسخگوی نیازهای خریدار نبوده اند و یا مبالغی خارج از عرف براي انجام کارهای موردی طلب می کرده اند. چگونگی رابـطه کمپانی طراحی وب سایت با مخاطبان پیشین خیلی ارزش دارد.
هر شرکتی ممـکن است در یکی از زمینه ها مانند گرافیک، بهینه سازی براي موتورهای جستجو، امنیت، برنامه نویسی، چیدمان اطـلاعـات، ساپورت، روابط مناسب با خریدار، قیمت مناسب و غیره برترین داشته باشد و به شیوه قطع نمی توان شرکتی را بعنوان برترین کمپانی طراحی وب سایت معرفی کرد. امیدواریم که نکته ها بیان شده در این مطلب راهنمایی مورد نیاز را جهت انتخاب برترین کمپانی طراحی وب سایت به شما کرده باشد.
بسیاری از صاحبان مشاغل بمنظور افزایش فروش محصولات و خدمات خود اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می کنند. برخی پس از مراجعه به شرکت طراح سایت، این توقع را از سایت دارند که به سرعت در تجارت آنها تحولی چشم گیر ایجاد نماید و موجب افزایش فروش آنها گردد.
حال آنکه بجز برخی موارد، موفقیت در کسب درآمد اینترنتی مستلزم طرف زمان و انرژی در جهت صحیح می باشد. از اصلی ترین چالش های یک طراح سایت، انتظارات عجیب برخی از متقاضیان در خصوص نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و عدم توجه آنها به نظرات کارشناسان این حرفه می باشد.
در این مقاله به برخی امکاناتی که متقاضیان طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می توانند از فروشگاه آنلاین خود توقع داشته باشند را بیان می کنیم. همچنین این مقاله برای طراح فروشگاه آنلاین نیز می تواند مفید باشد.
قالب و ساختار سایت فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های کوچک و بزرگ معمولاً متحد الشکل بوده و تمرکز اصلی آن ، معرفی محصول و خدمت می باشد. برخی از فروشگاه ها طراحی ایه ساده ای دارند وبرخی تعداد زیادی پنجره و المان، با اینحال تمرکز همه آنها ، معرفی محصول و خدمت می باشد. برای فروش محصولات ارزان قیمت، طراحی شلوغ و برای محصولات گرانقیمت، طراحی سایت فروشگاه ساده پیشنهاد می گردد.
قبل از اقدام به راه اندازی فروشگاه، طراحی فروشگاه آنلاین دیگر شرکتها را مشاهده نمائید. این کار می تواند ایده های خوبی در مورد طراحی سایت فروشگاهی به شما بدهد. با یک جستجوی ساده در وب سایت گوگل می توانید سایت ها و فروشگاه شرکتهای همکار را یافته و از نحوه نمایش محصولات آنها و جایگاه آنها در موتورهای جستجو اطلاعات خوبی بدست آورد.
توضیحات و نحوه نمایش خدمات و محصولات ، بخشی مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. نوشتن اطلاعات مفید و جلب توجه بازدیدکنندگان، موجب موفقیت یک فروشگاه و در نهایت فروش محصول یا خدمت می گردد. نکاتی که در صفحه مربوط به محصول باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:
در انتخاب تصویر محصول بسیار دقت کنید و بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را در صفحه محصول قرار دهید. قرار دادن عکسهایی از زوایای مختلف می تواند در انتخاب و قدرت تصمیم گیری مشتری کمک بسزایی کند.
درج تصاویر باکیفیت و از زوایای مختلف یکی از استاندادهای تجارت الکترونیک در طراحی سایت فروشگاهی بوده و قدرت انتخاب مشتری و فروش شما را افزایش می دهد.
همواره اطلاعات مربوط به محصول و قیمت آنها را به روز نمائید. چراکه معمولاً افراد قبل از خرید در وبسایت های دیگر نیز اطلاعات و قیمت محصوا مورد نظر خود را چک می کنند. بروزرسانی قیمت محصولات موجب اعتماد بیشتر مشتری به فروشگاه آنلاین شما می گردد.
مراحل خرید مشتری خود را تا زمان تحویل محصول پیگیری نمائید. این کار موجب جلب اعتماد مشتری و فروشهای دیگر می گردد. مشتریان خود را از محصولات جدید و تخفیف های ویژه فروشگاه آنلاین خود مطلع سازید. خریداران قبلی محصولات شما، بهترین مشتریان شما در آینده هستند.
با ارائه روشهای مختلف پرداخت در طراحی فروشگاه اینترنتی خود، امکان فروش محصولات خود را بالا ببرید. متداول ترین روشهای پرداخت در فروشگاه آنلاین عبارتند از:
درصورتی که مقالات طراحی سایت ما را خوانده باشید، بیاد دارید که فقط چند ثانیه طول می کشد تا پس از مراجعه یک مشتری یا بازدیدکننده به سایت شما، تصمیم به ماندن و پیمایش سایت شما و یا ترک آن بگیرد. در واقع شما فقط همین زمان کوتاه را برای تاثیر گذاری و مجاب کردن شخص به ماندن و تماشای جزئیات بیشتر در سایت خود رادارید. همین تلاش شماست که یک بازدید کننده را به یک مشتری بلفعل تبدیل می کند.
این نکته، اهمیت محتوای صفحه اصلی سایت شما را مشخص می کند و تعیین کننده ماندن و یا ترک بازدیدکننده است. در ادامه نکاتی که موجب ارتقای صفحه اصلی سایت شما و در نتیجه صرف زمان بیشتر توسط بازدید کننده می گردد را بررسی می کنیم.
مهمترین دلیلی که موجب ماندن بازدیدکنندگان در سایت شما می شود این است که آنها کنجکاوند که موضوع اصلی فعالیت شرکت شما و محصولات و خدمات ویژه شما را بدانند. شما باید بخشی از صفحه اصلی سایت خود را به معرفی مختصر و مفید موضوع فعالیت خود و خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما بپردازید.
صفحه اصلی سایت محل معرفی کامل شرکت و یا بیان مطالب طولانی نیست. برای مثال شما می توانید خلاصه ای از معرفی شرکت را نوشته و جهت نمایش متن کامل آن به صفحه “درباره شرکت” لینک دهید. بهتر است خلاصه ای از مهمترین محصولات و خدمات شرکت را نیز به همراه پیوند به صفحه هر محصول در صفحه اول سایت نمایش دهید.
توجه به این نکته ضروریست که با اطلاعات زیاد در صفحه اصلی سایت ، مراجعین را سردرگم و خسته نکنید. فقط مورد مهم را بصورت خلاصه در صفحه اصلی سایت بیاوید. این امکان را فراهم کنید که در مورد هرکدام ار این مطالب ، در صورت نیاز مشتری به اطلاعات بیشتر، بتواند با کلیک بر روی لینک هر بخش، اطلاعات تکمیلی را مشاهده نماید.
نمایش خلاصه ای از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در صفحه اصلی سایت ، بیانگر بروز بودن محتوای وب سایت شماست. نمایش عنوان خبر و بخشی از متن آن در صفحه اصلی سایت کفایت می کند. عنوان هر خبر را به صفحه اختصاصی همان خبر لینک دهید تا درصورتی که بازدیدکننده تمایل به خواندن آن را داشت، بر روی آن کلیک نماید.
وجود لینک های ثبت نام و لاگین موجب صرف زمان بیشتر کاربر در صفحه اصلی سایت شما می گردد. همچنین اطلاعات تماس با شرکت و فرم تماس سریع نیز از دیگر مواردیست که معمولاً در طراحی سایت فروشگاهی در پاورقی صفحه اصلی (footer) قرار داده می شود. با توجه به مجازی بودن اینترنت و عدم اطمینان کامل افراد به اطلاعات، وجود اطلاعات تماس و آدرس دقیق پستی در طراحی صفحه اصلی سایت و سایت صفحات، کمک شایانی به جلب اعتماد بازدیدکنندگان می کند.
اکثر بنگاه های کسب و کار، هزینه و وقت فراوانی را جهت ساخت وب سایتی می کنند که این قابلیت را داشته باشد که یک بازدیدکننده صرف را به مشتری تبدیل و وی را مجاب به خرید محصول و خدمت کند.
امروزه صاحبان مشاغل هزینه های فراوانی را صرف بازاریابی اینترنتی می کنند، لذا شمل نیز باید تلاش کنید تا با طراحی سایت حرفه ای، مشتریان متقاضی بازار خود را جذب نموده و نتایج مثبتی را در بازاریابی اینترنتی کسب کنید.
حال آنکه اگر فروشگاه اینترنتی شما نتواند مخاطب را جذب خود کند چه؟ در صورتی که سایت شما بازدیدکننده نداشته باشد و یا در جستجوگرهای اینترنتی نظیر گوگل و یاهو نمایش داده نشود چه؟!
جای تاسف دارد که این اتفاقیست که برای اغلب شرکت هایی که از مشاوین خوبی در زمینه طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی بهره نمی برند رخ می دهد که نه تنها آزاردهنده می باشد بلکه موجب از دست رفتن بخش قابل توجهی از سرمایه شرکت می گردد.
بمنظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه و عدم بروز این مسائل، در مطلب پیش رو با اشاره به نکاتی مهم در طراحی وب سایت، شما را قادر می سازد تا نیایج بهتری در بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی خود بدست آورید. این نکات موجب افزایش تداد بازدیدکنندگان از سایت، افزایش و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجوگر مانند گوگل و درنتیجه کسب درآمد های بیشتر و رونق کسب وکار شما می گردد.
بی تردید سئو – بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو- موثرترین شیوه و نخستین گام جهت کسب نتیجه بهتر در گوگل است. این مسئله که وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما برای جستجوگرهای اینترنتی بهینه سازی شده باشد مهمترین گام و حیاتی ترین مسئله در راستای افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشد. چراکه بدون مهندسی سئو ، رقابت با سایتهای پربازدید، قدیمی و دارای رنکیگ مناسب در جستجوگرها اگر نگوییم ناممکن است، باید گفت که بسیار سخت و دشوار خواهد بود و شانس موفقیت شما را در کسب درآمد اینترنتی به شدت کاهش خواهد داد.
موتورهای جستجوگر در زمان پایش یک وب سایت ، ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می کنند. این فایل تعیین می کند که این موتورهای جستجوگر یه بخش هایی از سایت را پایش و ایندکس نماید.
نقشه سایت (Site Map) از دیگر فایل هایی است که جستجوگرهای اینترنتی بمنظور ایندکس نمودن محتوای وب سایت بهره می برند. نقشه سایت که از بخشهای مهم در طراحی سایت می باشد، با مشخص نمودن پیوندهای صحیح، به ایندکس شدن محتوا در موتوهای جستجو و ارتقاء سئوی سایت سرعت می بخشد.
برآورد هزینه طراحی سایت ، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در فروش وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا برای طراحان و دغدغه ای برای متقاضیان طراحی سایت می باشد. پارامترهایی که در تعیین هزینه طراحی سایت فروشگاهی دخیل می باشند ؛ قیمت تمام شده محصول یا نرم افزار و تعیین قیمت طراحی سایت بصورت رقابتی است. روشهای معمول در تعیین هزینه طراحی وب سایت عبارتند از:
برخی از شرکتهای طراح سایت ، اقدام به تعیین قیمت طراحی سایت بصورت ثابت و مشخص می نمایند. این قیمت شامل نرم افزار و ماژول های آن می باشد. مزیت این روش قیمت گذاری سادگی و شفافیت آن بوده و خریدار از ابتدا می داند که چه هزینه ای باید پرداخت کند. اشکال اصلی این روش تعیین هزینه طراحی سایت این است که ممکن است مشتری به برخی از این ماژول ها نیازی نداشته باشد حال آنکه باید هزینه آنها را بپردازد!
این شیوه تعیین هزینه طراحی سایت بیشتر در خصوص نرم افزارهایی استفاده می شود که دارای تعداد محدودی ماژول می باشند.
برخی شرکت ها نظیر ارائه دهندگان خدمات فضا (Host Providers) و … اقدام به طراحی سایت با استفاده از نرم افزارهای متن باز (Open Source) جهت فروش پلن های هاستینگ (Hosting) خود می کنند. هزینه طراحی سایت در این روش معمولاً رایگان می باشد و هزینه دریافتی از متقاضی بابت طراحی قالب گرافیکی اختصاصی، هاست سالیانه و ورود اطلاعات می باشد.
هزینه طراحی سایت در این روش پائین بوده و برای مشتریان کوچک بصرفه می باشد ولی نیازهای شرکتهای بزرگ و سازمان ها را پوشش نخواهد داد.
گاهی شرکت ها اقدام به سطح بندی محصولات خود بمنظور برآورد قیمت طراحی سایت می کنند. این سطوح براساس تعداد و قابلیت ماژولها و نحوه پشتیبانی تعیین و تبیین می گردد. سطوحی که معمولاً شرکتهای طراحی سایت در تعیین هزینه طراحی سایت بکار می برند عبارت است از:
ویا بصورت :
در این شیوه، خریدار بر اساس بودجه و نیاز نرم افزاری خود یکی از پکیج ها را انتخاب می کند و معمولاً امکان ارتقاء پکیج نیز برای مشتری فراهم می باشد.
نقطه ضعف این روش در تعیین هزینه طراحی سایت این است که اگر متقاضی نیاز به یکی از ماژولهای سطح یا پکیج پیشرفته تر را داشته باشد مجبور به پرداخت هزینه پکیج بالاتر می گردد حال آنکه نیازی به دگر امکانات آن نسخه ندارد!
در این روش، طراح وب سایت ، بر اساس میران استفاده خریدار از منابع و امکانات، اقدام به تعیین هزینه طراحی وب سایت می نماید. در این شیوه دیگر تعداد و نسخه ماژولها ملاک تعیین هزینه طراحی سایت نمی باشد. برای مثال تعداد مدیران سایت، تعداد مقالات قابل مدیریت، تعداد محصولات اضافه شده به سیستم، میزان فضا و … آیتم های برآورد هزینه طراحی سایت می باشند.
در این روش که معمولاً مورد پسند اکثر متقاضیان طراحی سایت می باشد، بدین شکل است که هریک از ماژولها قیمت مجزا داشته و متقاضی بر اساس نیاز خود آنها را به نرم افزار مدیریت محتوا و یا فروشگاه اینترنتی خود می افزاید.
در این روش متقاضیان طراحی سایت براساس بودجه و نیاز خود می توانند قیمت طراحی خود را تخمین بزنند. اشکال این روش این است که لازمه انتخاب مناسب ماژولها توسط متقاضی، شناخت کامل وی از ماژولهای مختلف و نیاز خود می باشد که این مسئله به نوبه خود موجب سردرگمی خریدار می گردد.
امروزه طراحی سایت داینامیک بسیار مورد استقبال مدیران وب سایت ها و طراحان سایت های اینترنتی قرار گرفته است. چراکه در طراحی سایت داینامیک ، امکان درج و ویرایش اطلاعات به سهولت توسط راهبر سایت، حتی با دانش ناچیزی از علم وب امکانپذیر می باشد.
در این مقاله سعی می کنیم تاریخچه و ویژگیهای طراحی سایت داینامیک و تفاوت های طراحی سایت داینامک و استاتیک را توضیح دهیم.
طراحی سایت در دنیا که با کدهای ساده HTML صورت پذیرفت توسط Tim Berners در سال 1370 در لندن انجام گرفت و توانست نام خود را بعنوان اولین طراح سایت در دنیا به ثبت برساند.
با ظهور زبانهای برنامه نویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند: Asp, Asp.net, PHP, CGI, … و استفاده از استانداردهای طراحی ساختار (CSS) طراحی سایت بسیار پیشرفته تر گردید. همچنین با ایجاد امکانات گرافیکی نظیر Flash و JQuery چهره و گرافیک سایتها تغییر نمود.
در واقع در طراحی سایت داینامیک هیچ صفحه ای وجود ندارد و بنا به درخواست بازدیدکننده و یا طراح، صفحات بصورت پویا ساخته می شوند. کلیه اطلاعات وب سایت در یک پایگاه داده (Database) در جداول مختلفی ذخیره می گردند و بنا به درخواست ، فراخوانی شده و بازدیدکننده خروجی را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده می نماید. از جمله دیتابیس های متداول در طراحی سایت داینامیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
My SQL
Microsoft SQL
Microsoft Access
کلیه سایت ها و بسته های نرم افزاری تولید شده توسط شرکت پارسیان بصورت داینامیک طراحی شده اند و مالکان این سایت ها می تونند با ورود به پنل فارسی مدیریتی، محتوای وب سایت خود را ویرایش و مدیریت نمایند. این موضوع شامل بسته طراحی سایت املاک برای مشاورین مسکن، طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی پورتال خبری برای خبرگزاری ها و سایت مختص پزشکان می باشد. لطفاً جهت مشاهده پانل مدیریت و نمونه وب سایت ها به صفحات معرفی آنها مراجعه نمائید.
اخیراً در مقوله طراحی وب سایت رویدادهای مهم و تاثیر گذاری رخ داده و این انتظار می رود که در سال های آتی نیز این روند در طراحی وب سایت ادامه یابد و همین امر موجب از رده خارج شدن و منسوخ گردیدن برخی از تکنیکهای کنونی در طراحی سایت گردد.
در طراحی سایت فروشگاهی نمی توان الگوها و تکنیکهای حاکم بر فضای کنونی اینترنت و سایتهای مطرح را نادیده گرفت، هر چند که طراح، سلیقه شخصی خود را در طراحی وب سایت اعمال نماید. در مقاله پیش رو، چند تکنیک جدید در طراحی وب سایت را که در سالهای اخیر بیشتر بکار رفته را مطرح می نمائیم.
هدف از استفاده از این تکنیک در طراحی وب سایت، پشتیبانی از کلیه دستگاه ها در نمایش وب سایت می باشد. دستگاه هایی نظیر :
در این تکنیک، هدف همسان سازی طراحی وب سایت برای دستگاه های مختلف بمنظور نمایش متحدالشکل سایت می باشد. طراحان به منظور بهره گیری از این شیوه، ازنسل جدید css به نام Css3 و با توجه به محدودیت ها و خصوصیات صفحه نمایش هر یک از دستگاه های نام برده، اقدام به طراحی وب سایت مشتری می نمایند.
استفاده از این شیوه در طراحی سایت باعث می گردد هنگامی که بازدید کننده به پایین سایت رجوع می کند، سربرگ یا همان Header وب سایت همچنان در بخش بالایی وب سایت نمایش داده می شود.
استفاده از این ویژگی در طراحی وب سایت ، به دلیل سهولت در دسترسی بازدید کنندگان به لینک های سربرگ، نظیر صفحه اصلی و …، بسیار مرسوم بوده و در اغلب سایت های مطرح استفاده می گردد.
هنرمندان و عکاسان اغلب از این شیوه در طراحی وب سایت خود بسیار استقبال می کنند. این شیوه یک روش موثر در جلب نظر بازدیدکنندگان بشمار می آید. چون کیفیت عکس پس زمینه در این گونه از طراحی وب سایت اهمیت فراوانی دارد و همین موضوع موجب طولانی شدن زمان بارگذاری صفحات سایت می گردد، لذا این شیوه در کشورهای با سرعت اینترنت پایین نظیر ایران! کاربرد زیادی ندارد.
امروزه استفاده از عکسهای Transparency در طراحی وب سایت امری مرسوم و معمول می باشد. در طراحی فایل استایل به زبان Css ، طراح سایت با استفاده از گزینه Opacity این امکان را دارد که وضوح و شفافیت عکسها را کنترل نماید.
از دیرباز طراحی سایت تک صفحه ای بسیار کاربرد داشته و اکثر فروشندگان محصول و خدمات از این شیوه بهره می برند. در این شیوه طراحی سایت، کلیه اطلاعاتی که شخص قصد نمایش آنها را دارد در یک صفحه نسبتاً طولانی قرار داده می شود.
به منظور دسترسی راحت کاربر به بخش های مختلف صفحه، معمولاً ازلینکهای داخلی و سربرگ شناور در این گونه طراحی سایت استفاده می شود.
یکی از مزیت هاب طراحی وب سایت در یک صفحه، سرعت بیشتر بازدیدکنندگان به اطلاعات بع دلیل عدم بارگذاری مجدد صفحات می باشد. همچنین کابر بدون سردرگمی در یافتن اطلاعات در مورد آن محصول، با به پایان رساندن صفحه کلیه اطلاعات مربوط به آن محصول را دریافت خواهد نمود.
در این روش طراحی سایت ، از یک منوی عمودی شناور در سمت راست یا چپ وب سایت استفاده می شود و دیگر از سربرگ و پاورقی به آن شکل مرسوم خبری نیست. در نوار عمودی که معمولاً بصورت شناور طراحی می گردد و با اسکرول نمودن صفحات وب سایت، حرکت نکرده و ثابت باقی می ماند، لینک های اصلی قرار داده میشود.
این شیوه طراحی سایت اگر بصورت حرفه ای و با ظرافت طراحی گردد بدلیل تفاوت زیاد با روش های معمول طراحی سایت ، می تواند برای بازدید کنندگان جذاب باشد.
با توجه به نسخه های جدید CSS امکان متحرک سازی المانها مشابه جاوا اسکریپت در طراحی سایت ، محیا شده است که جلوه و زیبایی خاصی به صفحات وب سایت می دهد. در مورد اینگونه افکت ها اگر در استفاده از آنها در طراحی وب سایت زیاده روی نشود باعث طراحی حرفه ای سایت می شوند.
شما می توانید با استفاده از دستور Box-shadow و Text-shadow نوشته ها و عکسهای خود را سایه دار نمائید. در گذشته به منظور سایه دار کردن عکس ها از فتوشاپ استفاده می شد که این مسئله موجب افزایش حجم تصاویر و در نتیجه زیاد شدن زمان لود صفحه می گردید. در حالی که امروزه با یک یا چند خط دستور CSS به سادگی می توانید این افکت ها را به اجزاء و المان های خود در طراحی وب سایت بیافزائید و حالتی سه بعدی به آنها بدهید.
عوامل فراوانی در تعیین قیمت طراحی سایت فروشگاهی موثرند. در صورتی که طراحی سایت بصورت ایستا (استاتیک) انجام شود قطعاً موجب کاهش هزینه طراحی سایت نسبت به طراحی سایت پویا (داینامیک) می گردد. از دیگر عوامل موثر در قیمت طراحی سایت می توان به تعداد ماژول ها، طراحی قالب سایت، امکانات تعاملی با بازدید کنندگان، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، طراحی فروشگاه آنلاین اینترنتی و … اشاره نمود. در این مقاله به تشریح موارد موثر در قیمت طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت.
در طراحی سایت داینامیک از یک نرم افزار کنترل محتوا (Content Management System) استفاده می شود. این نرم افزارها بخش مدیریتی را در اختیار مالک سایت قرار داده که امکان مدیریت، ویرایش و افزودن مقالات و اطلاعات را به مالک سایت می دهد. امکانات جانبی در طراحی سایت داینامیک بصورت ماژولار به هسته اصلی آن اضافه می گردد (اطلاعات کامل در طراحی سایت داینامیک). هزینه طراحی سایت داینامیک به تعداد ماژول ها و قالب طراحی شده بستگی خواهد داشت. از دیگر عوامل موثر در قیمت طراحی سایت داینامیک ، بروز رسانی امنیتی هسته اصلی نرم افزار که معمولاً بصورت دوره ای از طرف شرکت طراحی سایت فروشگاهی انجام می پذیرد.
در طراحی سایت استاتیک ، صفحات به زبان HTML طراحی شده و امکان تغییر محتوای آنها با آسانی سایت داینامیک نمی باشد. هزینه طراحی سایت استاتیک بستگی به تعداد صفحات طراحی شده دارد. نکته مهم در قیمت طراحی سایت داینامیک و استاتیک این است که با وجود اینکه هزینه طراحی سایت داینامیک بیشتر از طراحی سایت استاتیک می باشد، اما نباید این نکته را فراموش نمائید که در صورت افزودن صفحات دیگر به وب سایت استاتیک، در آینده باید مجدداً هزینه طراحی سایت بپردازید، در حالی که در طراحی سایت داینامیک افزودن صفحه جدید در پنل مدیریتی و توسط مالک وب سایت انجام می شود.
پس ارزان بودن هزینه طراحی سایت استاتیک را در ابتدا ملاک قرار ندهید، چرا که در دراز مدت ممکن است بیش از قیمت طراحی سایت داینامیک را بدلیل ارتقاء صفحات خود بپردازید.
نام سایت یا همان دامنه از دیگر مواردیست که در هزینه طراحی سایت دخالت دارد. البته قیمت دامنه بسیار ناچیز بوده اما باید بصورت سالیانه پرداخت گردد. قیمت دامنه های بین المللی (com, net, org و …) بدلیل نوسان قیمت دلار متغییر و در حدود 12 الی 14 دلار در سال می باشد.
فضا یا همان هاست که در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است، فضایی است که بر روی یک سرور به وب سایت شما تخصیص می یابد. هزینه هاست نیز بصورت سالیانه پرداخت می گردد و بستگی به عواملی نیز موارد زیل دارد:
بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان ارتقاء رتبه سایت مهم ترین عامل در هزینه طراحی سایت می باشد. با توجه به رقابت فراوان وب سایتهای ایرانی برای جذب هر چه بیشتر بازدید کننده، ارتقاء رتبه وب سایت با هدف نمایش سایت طراحی شده در صفحه اول گوگل از اهداف اصلی صاحبان وب سایت هاست. یکی از دلایل گران بودن هزینه ارتقاء رتبه سایت در گوگل و بطبع قیمت طراحی سایت ، زمانبر بودن پروسه ارتقاء رتبه می باشد.
ارتقاء رتبه سایت تقریباً در حدود 3 الی 9 ماه زمان نیاز دارد. عوامل موثر در قیمت ارتقاء رتبه سایت و در نتیجه هزینه طراحی سایت عبارتند از:
شاید هزینه ارتقاء رتبه سایت در ابتدا زیاد بنظر برسد و با حذف آن هزینه طراحی سایتتان کاهش یابد، اما ذکر این نکته ضروریست که حضور درصفحه اول گوگل و در نتیجه بازدید کننده بیشتر ، موجب رونق کسب و کار شما و همچنین ارزشمند شدن وب سایت شما می گردد. جذب مشتری و بازدید کننده در دنیای حقیقی نیازمند صرف هزینه های بسیار گزاف تر بابت تبلیغات محیطی و بصری است.
دروپال یک سیستم متن باز برای طراحی سایت می باشد. از سیستم مدیریت محتوای
وردپرس یک سیستم وبلاگ نویسی (Blogger) می باشد که می توان جهت طراحی سایت
جوملا (Joomla) یک سیستم متن باز مدیریت محتوا می باشد. طراحی سایت با جوملا
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به شرکت وبساز میباشد.